Hrvatska

Dekberina RadioNET mreža


 

Najveći NEXEDGE® digitalni trunking sustav u Europi

Završetak pete faze implementacije Kenwood NEXEDGE® digitalne trunking infrastrukture za Dekberinu radio komunikacijsku mrežu uspostavljena je kao najveći NEXEDGE® trunking sustav u Europi.

 

 

Osim opsežnih terenskih ispitivanja i proširenja sustava od prve faze razvoja mreže 2012. godine, Dekberina mreža RadioNET sada pokriva više od 90% kopnene mase Republike Litve od 65.300 km² i oko 92% stanovništva.

Najnovija faza pruža pokrivenost u najudaljenijim naseljenim regijama Litve i dopušta njegovom glavnom klijentu, Litvanskoj službi hitne pomoći, da spoji najudaljenije ispostave na nacionalnu komunikacijsku mrežu.

Služba hitne pomoći već je ostvarila značajna poboljšanja u efikasnosti i efektivnosti usluge od pridruživanja mreži sa smanjenim vremenom od poziva do dolaska i optimizacijom regionalnih posada i flote.

Sustav uključuje CAD (Computer Aided Dispatch) softver razvijen od tvrtke Dekbera za službu hitne pomoći i integrira dokazanu NexeTalk IP aplikaciju za pružanje naprednih dispečerskih usluga, status stvarnog vremena i mogućnost praćenja uz bilježenje podataka i prijenos GPS-a te optimalno usmjeravanje svake ambulante prikazane na njihovim Garmin navigacijskim jedinicama.

Prva regija službe hitne pomoći koja se povezala s mrežom bila je glavni grad države Vilnius, koji ima oko 600.000 stanovnika.

 

Tadeušas Rodz

Tadeušas Rodz

Direktor Službe hitne pomoći za regiju Vilnius pruža daljnje uvide u razvoj sustava: „Služba hitne pomoći ima flotu od 265 vozila i koristila je za rad preko 56 dispečerskih centara, od kojih svaki ima različiti komunikacijski sustav, od analognog do TETRA sustava.

 

Kada je Ministarstvo zdravstva donijelo odluku o poboljšanju učinkovitosti servisa racionaliziranjem u deset županijskih dispečerskih centara postalo je jasno da će se stvoriti ključni zahtjev za bitnim komunikacijskim sustavom koji bi pokrio zemlju i povezao sve usluge hitne pomoći jedne s drugima. Dva glavna sustava smatraju se TETRA, na temelju prošlih iskustava, i NEXEDGE® od Kenwooda.

 Nakon testiranja, evaluacije i natječajnog postupka odlučili smo se za NEXEDGE® i Dekberu. Ekipa iz Dekbere blisko surađuje s našim IT, Telekomom i dispečerskim stručnjacima kako bi isporučili sustav s pouzdanošću, funkcionalnošću i 100% dostupnosti koja nam je potrebna. Kao 'pilot' za nacionalni sustav, ponosan sam što je moj tim odigrao integralnu ulogu u razvoju sustava i naprednim mogućnostima koje nudi.“

 

GSM operator masts and Repeaters

Sustav radi na 75 područja i nudi kapacitet od više od 170 kanala.

Većina mrežnih područja postavljena je u neposrednoj blizini GSM stupova, s visinama od 60 do 78 metara, a svako od njih obično koristi jednu, 4-dipolnu antenu na vrhu jarbola i kombinacijski sustav za četiri repetitora.

Područja su međusobno povezana microwave IP mrežom podržanom s nekoliko 99,99% optičkih vodova.

Na mreži već postoji oko 1.000 NEXEDGE® uređaja, koji se sastoje od mobilnih i ručnih prijenosnih radija.

Sustav trenutno obrađuje preko 4,1 milijuna prijenosa za praćenje GPS-a, 270.000 SMS poruka, 68.000 SDM-ova i tisuće glasovnih poziva svaki mjesec, a kapacitet i dalje raste, pa će tako upotreba.

 

 

Deividas Barzda

Deividas Barzda

Osoba koja brine o performansama mreže je Deividas Barzda, voditelj za razvoj mreže u Dekberi, koji je uključen u sve faze. Vjeruje da je NEXEDGE® rješenje idealno za izgradnju mreže i izvještava: „Kada smo odlučili razviti digitalni radio komunikacijski sustav za pokrivanje zemlje željeli smo upotijebiti Kenwoodovu NEXEDGE® platformu. Već smo imali dobro iskustvo s manjim NEXEDGE® sustavima i znali smo da će fleksibilnost i skalabilnost koju nudi vjerojatno biti najisplativije rješenje. Manje područja, optimalna širina pojasa, značajno usmjerena infrastruktura, besprijekorna pouzdanost i relativno jednostavna sučelja za interoperabilnost samo su neki od ostvarenih dodatnih pogodnosti.“

Gledrius Meškauskas

Gledrius Meškauskas

Voditelj dispečerskog centra za regiju Kaunas je fan RadioNet sustava i podrška tvrtki Dekbera: „Mi isporučujemo uslugu na regiji od oko 15.000 km2 koja uključuje gradove, industrijska područja i prostrane šume. Naša usluga djeluje 24 sata dnevno, 365 dana u godini i sretan sam što mogu reći, isto kao i podrška koju pruža tim u Dekberi – oni su uvijek pri ruci da nam pruže potporu koja nam je potrebna kad nam je potrebna; oni ne samo da slušaju nego reagiraju na naše zahtjeve brzo i učinkovito.“

Nerijus Mikelionis

Nerijus Mikelionis

Direktor službe hitne pomoći za regiju Kaunas i predsjednik Litvanske službe hitne pomoći. Njegova perspektiva na mrežu RadioNet i vrijednost koju donosi vrlo je jasna: „Možemo puno govoriti o troškovnoj učinkovitosti, optimizaciji resursa i napredovanju tehnologije, ali u konačnici sve je o služenju našim zajednicama. Ako smo u mogućnosti pružiti brže i više, odgovornom uslugom ćemo spasiti više života i ovaj novi sustav, zajedno s drugim inicijativama koje poduzimamo, omogućuje nam da radimo upravo to.“

 

Isporuka svjetske misije i bitne poslovne radio komunikacijske mreže

 

Albertas Dekinas

Albertas Dekinas

Direktor tvrtke Dekbera, službenog distributera Kenwooda za Litvu, napominje: „RadioNet sustav je evoluirao u svakoj svojoj fazi implementacije i uspjeli smo poboljšati njegovu funkcionalnost dok smo povećali pokrivenost i kapacitet za službu hitne pomoći. Ponosni smo što smo isporučili cijelu mrežu na vrijeme i unutar proračuna uz pomoć tehničkih timova iz Kenwooda u njihovom europskom sjedištu i Japanu i kontinuiranom unosu tehničkog i dispečerskog osoblja iz službe hitne pomoći.“ Zaključuje: „Nastavljamo ulagati u izgradnju kapaciteta sustava i softverskih aplikacija, tako da možemo ponuditi RadioNet drugim korisnicima kao svjetsku misiju i bitnu poslovnu komunikacijsku infrastrukturu.“

RadioNET

 

Po završetku završne faze 2015., kapacitet mreže RadioNet će porasti na:

- 10 milijuna + prijenosi za praćenje GPS-a

- 5 milijuna + Poruke o stanju

- 200.000 + SDM

- Desetci tisuća glasovnih poziva svaki mjesec